AI is niet meer weg te denken binnen bedrijven, en zeker niet binnen klantcontact. ABN AMRO is gestart met het toepassen van Generative AI binnen haar klantenservice. In deze podcast hoor je 3 AI use cases, hoe Wouter tot deze 3 is gekomen en hoe hij ze heeft geimplementeerd.
Wouter Gielen
Wouter is Lead Product Owner Generative AI binnen ABN AMRO. De afgelopen 4 jaar werkt hij samen met zijn team vol enthousiasme aan relevante AI toepassingen. Toepassingen die het werk van de medewerker beter en makkelijker maken. En daar wordt uiteindelijk de klant weer beter van.
AI binnen klantcontact is niet meer weg te denken. Iedere dag hoor of lees je over nieuwe toepassingen. Hoe start je met AI binnen jouw bedrijf of klantenservice?
Wouter Gielen, Lead Product Owner Generative AI, vertelt hoe hij dat heeft aangepakt binnen ABN AMRO. Met het doel het werk van medewerkers makkelijker te maken gaan hij en zijn team iedere dag vol enthousiasme aan de slag. Dat heeft al 3 succesvolle use cases opgeleverd, in samenwerking met klantenservice medewerkers. Welke toepassingen dat zijn en hoe hij deze heeft geïmplementeerd hoor je in de podcast.
Daarnaast hoor je:
- Hoe je start met Generative AI binnen een bedrijf of klantenservice
- Hoe je use cases ontdekt en tot een selectie komt
- Het belang van de klantenservice medewerker in de ontwikkeling van AI
- Wat handig is in de samenwerking met andere afdelingen, en specifiek de klantenservice
- Hoe je de toepassingen borgt binnen de organisatie
- Welke rollen je nodig hebt om Generative AI tot een succes te maken
Én tips voor de klantenservice manager die wil starten met AI.