Van 7 t/m 11 april 2025 vond de Nationale Klantcontact Week plaats. Deelnemende bedrijven zetten deze week hun klantcontactmedewerkers éxtra in het zonnetje. De jury heeft naar aanleiding van alle inzendingen drie winnaars gekozen. Zij hebben ieder een cheque van €1250 gewonnen, vrij te besteden voor het klantcontact team, mogelijk gemaakt door Randstad, Custom Connect en SUSA. De winnaars zijn:
Concentrix
Bij Concentrix kon je er deze week simpelweg niet omheen: hun aanwezigheid was groots, zichtbaar en oprecht betrokken. Wat meteen vanaf dag één opviel was de hoeveelheid content die ze maakten en hoe uitgebreid de challenges werden uitgevoerd. Een ding hier was direct duidelijk: over de uitvoering van deze NKW was goed nagedacht.
Eén van de meest opvallende, hartverwarmende acties was het virtueel fietsen voor het goede doel, waarbij collega’s verspreid over het land letterlijk in beweging kwamen om samen iets goeds te doen. Daarbovenop volgde een prachtige donatie aan Make-A-Wish Nederland. Maar dat was niet de enige bucketlist die werd vervuld: niet alleen deelden medewerkers hun eigen wensen, maar Concentrix zorgde er ook voor dat die wensen daadwerkelijk in actie werden gebracht.
Van een vrolijke kar vol lekkers tot waardevolle werkswaps, bij Concentrix draaide deze week om verbinding, plezier én betekenis. Alles klopte: de acties, de energie, de betrokkenheid.
Centraal Beheer
Bij Centraal Beheer ademt élk onderdeel van de Nationale Klantcontactweek waardering, energie en trots. Wat hen dit jaar uniek maakt, is de ongekende breedte én diepgang van hun programma. Met maar liefst 14 workshops van en voor medewerkers – van bootcamp tot salsa en gezonde lifestyle – zetten ze niet alleen klantcontact, maar vooral de mensen erachter centraal.
Daarnaast organiseerden ze een silent disco (tip: kijk de beelden terug), stoelmassages en de kleurrijke ‘Trots als een pauw’-campagne, waarin klantcontactmedewerkers zichtbaar en met trots in het zonnetje werden gezet.
Wat extra opviel was de betrokkenheid buiten de officiële kanalen om: niet alleen het eigen account deed mee, maar ook medewerkers deelden hun eigen bijdragen. Daarmee liet Centraal Beheer zien dat de waardering voor klantcontact niet alleen in woorden zit, maar leeft in de hele organisatie.
“We doen deze week echt voor en met elkaar en het is een hele fijne blijk van waardering voor ons dat jullie dat ook zo zien en ons voor de tweede keer uitroepen tot winnaar”. Dát maakt Centraal Beheer dit jaar (alweer) een terechte winnaar.
UnitedConsumers
Wat UnitedConsumers uniek maakt, is hoe ze de Nationale Klantcontactweek hebben gebruikt om letterlijk en figuurlijk dichter bij elkaar te komen. Hun kracht zat in de persoonlijke aanpak: collega’s uit verschillende disciplines – van marketing en ICT tot HR en directie – liepen een dagje mee op de klantenservicevloer. Sommigen luisterden mee, anderen durfden zélfs een klantgesprek aan te gaan.
”Onze klantenservicemedewerkers zijn het kloppend hart van onze organisatie. Hun toewijding en klantgerichtheid inspireren me enorm.” – Sander Jansen, Directie
Die open houding zorgde voor verrassende inzichten én herkenning: klantcontact is niet alleen iets van één team, maar van iedereen. En dat straalden ze uit.
Daarnaast wist UnitedConsumers met het tot in de puntjes uitvoeren van alle challenges en creatieve extra’s zoals een fotobooth vol hilariteit, een slagroomsoes-moment en mooie reflecties over het verleden én de toekomst een perfecte mix te vinden tussen inhoud, verbinding en fun. Alles klopte: de energie, de betrokkenheid en het enthousiasme spatte van alle inzendingen af – zowel vanuit het team als vanuit het management (en natuurlijk hun mascotte). Één ding wat we nooit meer vergeten? Hun hilarische #somanyyearsago video.
Monique Sinkiewicz – Van den Broek, Manager Klantenservice bij UnitedConsumers reageert: “Wat gaaf om deze prijs te mogen winnen en op deze manier waardering te krijgen voor het mooie vak van klantcontact. Trots op ons team!”
Creativiteit, verbinding en blijvende impact centraal in jurybeoordeling
Wout Hut, juryvoorzitter van de NKW en bestuurslid bij de CCMA: “Het is altijd een uitdaging om op afstand te bepalen wie er het meeste uit deze week heeft gehaald. Toch vielen sommige organisaties echt op: ze toonden lef, creativiteit, betrokkenheid over afdelingen heen en wisten innovaties te introduceren die ook na deze week nog waardevol blijven. De keuze was extra lastig dit jaar, want nog nooit deden zoveel organisaties mee. Maar we hopen dat iedereen zich deze week een winnaar voelt – omdat het vak klantcontact zichtbaar in het zonnetje is gezet.”
De CCMA kijkt terug op een ontzettend geslaagde week met lachende gezichten en prachtige initiatieven. En dat is allemaal mogelijk gemaakt door de deelnemende bedrijven! De CCMA dankt iedereen voor hun inzet, creativiteit en betrokkenheid en kijkt alweer uit naar de NKW 2026!