Manager of the Year 2025
20 november 2025
De zoektocht is begonnen!
Op 20 november 2025 komt de klantcontactbranche samen voor het meest prestigieuze evenement van het jaar: de Manager of the Year verkiezing. Een traditie die al meer dan 20 jaar het beste in klantcontactleiderschap in de spotlight zet.
In heel Nederland wemelt het van het talent en de CCMA is ieder jaar op zoek naar de allerbeste Manager of the Year in klantcontact!
Vorig jaar heeft Kim Kistemaker-Knape van Picnic de felbegeerde titel gewonnen. Wie volgt haar op?
De Finalisten voor Manager of the Year 2025 zijn Bekend!
Met trots presenteren wij de vijf finalisten die kans maken op de titel Manager of the Year 2025! Stuk voor stuk zijn het leiders met visie, passie voor klantcontact en een sterke drive om te verbinden en te vernieuwen.
Maak kennis met de finalisten:
- Erwin Hasselt – Manager Feenstra Service, Feenstra
- Sahar Salimian – Director Customer Operations, Monuta
- Tom Custers – Manager Customer Operations, Nieuwe Stroom
- Stephanie Spiessens – Business Lead, ABN AMRO
- Jolanda Nijland – Manager Particulieren, Univé
Op donderdag 22 mei, tijdens het CCMA Digital Conversation 2025-event, ontmoetten de finalisten elkaar én de jury. De sfeer was direct warm, open en inspirerend. Wat opviel: een gedeelde passie voor klantcontact en een natuurlijke bereidheid om kennis te delen. Verbinding met elkaar was er vanaf het eerste moment!
Het juryproces: een unieke podcastopdracht
Een bijzonder onderdeel van het selectieproces is de podcastopname. Alle finalisten ontvingen een ‘Gouden Envelop’ met de opdracht. In de podcast zullen zij geïnterviewd worden over de volgende drie thema’s:
- Verbinding met jezelf – Persoonlijk leiderschap
- Verbinding met je team – Teamontwikkeling binnen de (digitale) transformatie
- Verbinding met je klanten – Verbeteren van de digitale klantreis
Natuurlijk zijn er ook verrassingsvragen – maar die houden we nog even geheim!
Tot slot
Namens de jury wensen wij alle finalisten veel succes én vooral veel plezier in dit traject. Jullie zijn stuk voor stuk een inspiratiebron!
Let op: Jolanda Nijland (finalist) en Deliane Schimmel (jury) konden helaas niet aanwezig zijn bij het event.
De jury voor de Manager of the Year award 2025
Maaike Rosendaal | Bestuurslid CCMA en Manager Customer Care bij PWN
Maaike was jarenlang werkzaam als senior marketeer bij een media-exploitant, daarna als communicatie-adviseur en werkt sinds 2018 in klantcontact. Eerst als programmamanager Klantcontactstrategie en nu als Manager Customer Care bij PWN, het drinkwaterbedrijf en de natuurbeheerder in Noord-Holland. In 2020 kwam Maaike als bestuurslid CCMA in aanraking met het event Manager of the Year. ‘Manager of the Year’ is een geweldige reis voor de kandidaten en ook jaren later is er vaak nog contact tussen de deelnemers.”
Melanie Stemerdink | Bestuurslid CCMA en Commercial Manager bij Cygnific
Melanie is bestuurslid van de CCMA. Vanuit deze rol levert ze een bijdrage aan de versterking van de positie van klantcontact professionals en zet het vak echt op de kaart. In haar periode als manager Customer Service bij InShared Verzekeringen is haar liefde ontstaan voor het vak klantcontact. Met de missie ‘de hoogste klanttevredenheid tegen de laagste kosten’ is buiten de gebaande paden denken een tweede natuur. Melanie vervult momenteel de rol van Commercial Manager bij Cygnific, een wereldwijd bedrijf dat zich richt op het herdefiniëren van de standaard voor premium klantenservice. Bij Cygnific staan persoonlijke verbindingen en oprechte partnerschappen centraal, waardoor klantinteracties worden omgezet in waardevolle betrokkenheid en langdurige merkloyaliteit
Deliane Schimmel | Winnaar Manager of the Year 2022 en Manager Advies & Service Florius
Deliane werkt al ruim 25 jaar bij Florius, onderdeel van ABN AMRO en begon haar loopbaan bij Bouwfonds, de voorloper van Florius. Daar startte zij als klantcontactmedewerker, maar kon snel doorstromen naar de rol van teammanager en daarna naar manager van de afdeling. Tegenwoordig is zij manager Advies& Service bij Florius. In 2022 mocht ze de titel Manager of the year achter haar naam zetten. Deze titel heeft zij te danken aan haar ‘Can Do’-mentaliteit. Ze gelooft in technologie en innovaties, in combinatie met gemotiveerde medewerkers.