CCMA Homepage      Event      CCMA Studiereis      Studiereis Berlijn 2017

Studiereis Berlijn 2017

In november 2017 vertrokken 22 klantcontact vakgenoten van verschillende organisaties voor de CCMA studiereis naar Berlijn. Het doel? Zoveel mogelijke inspiratie, kennis en nieuwe ideeën opdoen van vakgenoten in Duitsland en natuurlijk elkaar. Deze studiereis is een jaarlijks terugkerend event van de CCMA. Dat moet je meemaken. Ervaren. Dat gold dus ook voor de 22 enthousiaste deelnemers van dit jaar die al vroeg in de ochtend van Amsterdam naar Berlijn vlogen.


Eenmaal aangekomen volgde een inspirerend en verrassend studieprogramma. Een touringcar reed de groep richting de eerste site visit bij STRATO. Na een presentatie over hoe ze bij STRATO agile werken in customer service en de nodige vragen (met een uitdaging in Engels en Duits) was het tijd voor een lunch in het hotel gelegen om de hoek bij checkpoint Charlie in Berlijn. De enthousiaste deelnemers, die er zin in hadden, haalden naast hun bezoek aan STRATO die dag vooral ook de inspiratie en ideeën uit elkaar. Het middagprogramma was een wandeling door Berlijn. De CCMA wil met deze reis niet alleen graag vakgenoten kennis laten maken met andere bedrijven en ontwikkelingen in het buitenland, maar vooral ook met elkaar. Daarom stond verbinden en het samen in beweging blijven centraal tijdens deze reis. Door samen deze wandeling te doen en echt offline tijd voor elkaar te hebben, werden de nodige goede en vooral leuke gesprekken met elkaar gevoerd. Deze gesprekken werden in de avond voortgezet tijdens een borrel en een verrassend diner in het Berlin BRLO Brwhouse. De mensen die daarna nog behoefte hadden aan meer ideeën wisten vervolgens met een omweg het nachtleven van Berlijn te ontdekken.


De rest van het programma op dag twee stond in het teken van een sessie door ExpertCloud, over hoe je het werken in de cloud met klantcontact specialisten mogelijk kan maken. En het tweede onderdeel van deze dag was een bezoek aan Parlamind met als onderwerp Artificial Intelligence ter ondersteuning van klantcontact medewerkers. Een lunch bij Cecconi’s in SOHO voor de nodige ontspanning tussendoor mocht op vrijdag natuurlijk niet ontbreken. Door alle positieve reacties op vooral het samen zijn, de bezoeken en het elkaar leren kennen, was er in samenwerking met hoofdsponsor PushCall al een eerste reünie van deze studiereis in februari 2018.

De volgende CCMA studiereis staat op de planning en wordt in samenwerking met EvolveIP ingevuld. Houd onze website en nieuwsbrieven in de gaten voor meer informatie. De studiereis vormt tevens een ondereel van de CCMA Awards Manager of the Year. De finalisten sluiten het traject af met deelname aan deze reis.
 

 

 

fotos Berlijn

berlijnfoto 3berlijnfoto 1berlijnfoto 2

Inhoud

- 2 bedrijfsbezoeken/ 1 inhoudelijke sessie
- Kennis delen met collega’s uit het vak
- Lunches en diner / leisure programma

Wat levert het op?

- Unieke gelegenheid, combinatie business en kennis 
- Netwereken vakgenoten
- Actuele thema’s en vraagstukken in klantcontact
- Ideeën en inspiratie

Dichterbij succes in klantcontact kom je niet.

© 2021 - COPYRIGHT CCMA • PRIVACY VERKLARING