CCMA Homepage      Event      CCMA Studiereis      Studiereis Belgie 2019

Studiereis Belgie 2019

Schermafbeelding 2019-09-19 om 08.39.17

 

Elk jaar organiseert de CCMA de studiereis. Dit is een mooie gelegenheid om andere professionals die ook werkzaam zijn in de Customer Contact branche te ontmoeten. Het is ons doel om ambitieuze professionals te verbinden en te versterken en tijdens de studiereis levert dit een unieke combinatie tussen bussiness, kennis en gezelligheid op. Dit jaar ging de CCMA Studiereis naar België en naast dat we hebben genoten van het Bourgondische Belgische leven, hebben wij ook kennis gemaakt met toonaangevende en inspirerende Belgische bedrijven.

We startte de dag bij de Colruyt Group, een groot Belgisch retail bedrijf die éénderde van de Belgische bevolking bedient. In 1928 is de Colruyt Group opgericht als kleine supermarkt en inmiddels is het ontwikkeld tot een multinationale groep. Nog steeds staat het bekend als een familiebedrijf en hechten zij veel waarde aan deze normen en waarden. De CCMA kreeg een unieke inkijk in hoe zij met hun medewerkers en klanten omgaan. Het was inspirerend om te zien hoe zij vasthouden aan hun traditionele normen en waarden en hoe zij dat vertalen naar de klantbeleving.

Na de sitevisit bij de Colruyt Group stond een bezoek bij NGDATA op de planning. NGDATA ontwikkelt Customer Experience beheeroplossingen die bedrijven instrumenten bieden om de doeltreffendheid van marketingcampagnes te vergroten, de verkoop te stimuleren en het klantenverloop te verminderen. Oplossingen waar elke klantcontact professional zich mee bezig houdt en bekijkt hoe dit in de toekomst ingezet kan worden. Voor de CCMA Studiereis had NGDATA een interactieve demo voorbereid. We namen zelf plaatst in een contact center en zagen hoe de computeroplossingen aanbiedt, interacties met de kanten volgde en inspeelde op de customer journey.

Om alle indrukken van de dag te verwerken, te bespreken en ook om ervaringen uit te wisselen stond er een heerlijk dinner in Restaurant het Pakhuis in hartje Gent gepland. Hier hebben wij als professionals kunnen praten en sparren over de uitdagingen in de Customer Contact Branche. Daarna voetjes van de vloer, en lekker meezingen in de karaoke bar voordat we ons bed opzochten.

Naast dat we als professionals hebben kunnen praten en sparren, hebben we genoten van de Belgische gastronomie. Verder hebben wij te voet met een gids Gent verkent en hebben we veel gelachen.

De CCMA is nu al bezig met het organiseren van de Studiereis 2020, ook dit beloofd weer een inspirerende trip te worden. Wij hopen je in 2020 te verwelkomen!

 

 

Inhoud

- 2 bedrijfsbezoeken/ 1 inhoudelijke sessie
- Kennis delen met collega’s uit het vak
- Lunches en diner / leisure programma

Wat levert het op?

- Unieke gelegenheid, combinatie business en kennis 
- Netwereken vakgenoten
- Actuele thema’s en vraagstukken in klantcontact
- Ideeën en inspiratie

Dichterbij succes in klantcontact kom je niet.

© 2020 - COPYRIGHT CCMA • PRIVACY VERKLARING