Nationale Klantcontact Week 2024

15 tot en met 19 april

De Nationale Klantcontact Week vindt volgend jaar plaats van 15 april tot en met 19 april. Zet het alvast in je agenda, schrijf je hieronder in op onze website en laat iedereen zien dat ook jouw bedrijf in die week alle klantcontactmedewerkers extra in het zonnetje gaat zetten. Net als afgelopen jaren roepen wij iedere leidinggevende in onze branche op om er een geweldige week van te maken. Deze week wil je niet gemist hebben als leidinggevende in klantcontact!

NKW is de week van de klantcontactmedewerker

In deze week kunnen klantcontactmedewerkers gratis meedoen met fun activiteiten en prijzen winnen. Bovenal stimuleren wij dat iedere leidinggevende in klantcontact er zelf ook een leuke week van maakt. Klantcontact is een vak, waarin duizenden collega’s iedere dag groeien. Onze klantcontactmedewerkers verdienen deze aandacht! Onze oproep is daarbij ook om collega’s van andere afdelingen te laten meedoen, meekijken en meeluisteren. Het werk van onze klantcontactmedewerkers staat deze week echt centraal in de gehele organisatie.

Doe je mee? Laat dat zien, laat het ons weten en wij laten heel Nederland weten dat je meedoet!

Het programma voor NKW 2024!

Iedere dag is er een nieuwe challenge, waar je met jouw team(s) aan mee kan doen:

  • Maandag 15 april: “We are … challenge”: waarin deelnemers via een video laten wie het team of organisatie is.
  • Dinsdag 16 april: “Let’s connect challenge”, waar de deelnemers laten zien op welke manier andere afdelingen binnen de organisatie betrokken worden bij de Nationale Klantcontact Week.
  • Woensdag 17 april: “Innovatieve challenge” en worden de initiatieven gedeeld waarmee het klantcontact blijvend leuker en beter wordt gemaakt.
  • Donderdag 18 april: “In het zonnetje challenge”, waarbij in beeld is gebracht hoe de medewerkers deze week in het zonnetje zijn gezet.
  • Vrijdag 19 april: Bekendmaking van de winnaars!

Deelname aan alle challenges is uiteraard vrijblijvend.

Op naar een geweldige NKW! Wil je intern al voorbereidingen gaan treffen en heb je behoefte aan nog meer ideeën? Zie onderstaand overzicht.

Wat kun je zelf doen tijdens deze week?

Green / weining budget?

  • Persoonlijk kaartje van je leidinggevende
  • Meeluistersessies organiseren
  • Dagstarts in directiekamer
  • Pubquiz
  • KCC got Talent
  • Kahoot quizen
  • Foto challenge
  • Positieve feedback Bingo
  • Bediening op de vloer (koffie, e.d.)
  • Biechthoek / moppertrommel
  • Boksbal (met een bepaald thema)
  • Ballonnen en slingers (aankleden vloer)

Nog meer ideëen

  • Ontbijtje
  • Smoothies
  • Tussendoortjes
  • Lunch
  • Borrel
  • Frietkraam voor de deur
  • Poffertjes kraam
  • Stoelmassages
  • Avondje bowlen
  • Bioscoop met z’n allen
  • Varen / boot huren

Gamification

  • Online Zeeslag
  • Minute to Win It
  • KCC got Talent
  • Rad van Fortuin
  • Wie is het?/ Wie ben ik?
  • Geheime complimenten

Fun & waardering

  • Cadeautje / aandenken NKW 2024
  • Lunch tombola
  • Gastsprekers
  • Dagje in de keuken van..
  • Themadagen op kleur
  • Incentives (win een extra vrije dag)

NKW wordt mogelijk gemaakt dankzij

CCMA podcast: NKW is de week om medewerkers in het zonnetje te zetten

In deze korte en krachtige podcastaflevering is Wout Hut te gast, bestuurslid van de CCMA, over de Nationale Klantcontact Week (NKW). Wout vertelt waarom de NKW zo cruciaal is voor alle bedrijven die om hun klantcontactmedewerkers geven en waarom jouw team hieraan moet deelnemen.

Luister snel en hoor waarom de NKW zo belangrijk is om aan deel te nemen.

Meestgestelde vragen

Deelname aan de NKW is gratis, er wordt ook geen inschrijfgeld in rekening gebracht. Hierdoor kun je meedoen aan de challenges en meedingen naar de fantastische prijzen. Ieder bedrijf of team kan zelf kiezen op welke manier zij de klantcontactmedewerkers die week in het zonnetje willen zetten, en welk budget daarvoor wordt vrijgemaakt. Je kunt inspiratie voor activiteiten (voor verschillende budgetten!) ook terugvinden op onze website hierboven. Je kunt via de CCMA gratis posters bestellen om bij jullie op kantoor op te hangen. Neem hiervoor contact op met [email protected]

Iedere dag is er een nieuwe challenge, waar je met jouw team(s) aan mee kan doen:

  • Maandag 15 april: “We are … challenge”: waarin deelnemers via een video laten wie het team of organisatie is.
  • Dinsdag 16 april: “Let’s connect challenge”, waar de deelnemers laten zien op welke manier andere afdelingen binnen de organisatie betrokken worden bij de Nationale Klantcontact Week.
  • Woensdag 17 april: “Innovatieve challenge” en worden de initiatieven gedeeld waarmee het klantcontact blijvend leuker en beter wordt gemaakt.
  • Donderdag 18 april: “In het zonnetje challenge”, waarbij in beeld is gebracht hoe de medewerkers deze week in het zonnetje zijn gezet.
  • Vrijdag 19 april: Bekendmaking van de winnaars!

Deelname aan alle challenges is uiteraard vrijblijvend.

Dit hangt helemaal af van hoe jouw team invulling geeft aan de Nationale Klantcontact Week. Je kunt in ieder geval rekening houden met dat je dagelijks wat tijd besteed aan deelname aan de challenges, wanneer je daar aan mee doet. Wij weten van deelnemende bedrijven dat zij vaak in de weken voorafgaand aan de NKW een (klein) projectteam samenstellen om de invulling aan de week voor te bereiden en uit te werken.

Dit jaar zijn er 3 hoofdprijzen te winnen! Zodra bekend is wat de prijzen zijn, worden de deelnemers op de hoogte gesteld én kun je dit terugvinden op onze website en socials:

Linkedin

Instagram

Iedere dag is er een nieuwe challenge, waar je met jouw team(s) aan mee kan doen:

  • Maandag 15 april: “We are … challenge”: waarin deelnemers via een video laten wie het team of organisatie is.
  • Dinsdag 16 april: “Let’s connect challenge”, waar de deelnemers laten zien op welke manier andere afdelingen binnen de organisatie betrokken worden bij de Nationale Klantcontact Week.
  • Woensdag 17 april: “Innovatieve challenge” en worden de initiatieven gedeeld waarmee het klantcontact blijvend leuker en beter wordt gemaakt.
  • Donderdag 18 april: “In het zonnetje challenge”, waarbij in beeld is gebracht hoe de medewerkers deze week in het zonnetje zijn gezet.
  • Vrijdag 19 april: Bekendmaking van de winnaars!

Deelname aan alle challenges is uiteraard vrijblijvend.

Dit hangt helemaal af van hoe jouw team invulling geeft aan de Nationale Klantcontact Week. Ieder bedrijf of team kan zelf kiezen op welke manier zij de klantcontactmedewerkers die week in het zonnetje willen zetten, en welke activiteiten en benodigdheden daarbij horen. Je kunt inspiratie voor activiteiten (voor verschillende budgetten!) ook terugvinden op onze website hierboven.

Nee, alle teams zijn welkom, ongeacht de grootte.

Klantcontactmedewerkers verdienen het om in het zonnetje gezet te worden. Zij zijn de stem van de klant, de ogen en oren van het bedrijf, en een onmisbare schakel in de operatie. Daarom verdienen zij het om een week lang alle aandacht te krijgen voor het belangrijke en mooie werk wat zij doen. Tijdens de Nationale Klantcontact Week organiseren de deelnemende bedrijven activiteiten. Denk hierbij aan meeluisteren op de afdeling, dagstart in de directiekamer, samen een avondje bowlen, gastsprekers, maar ook stoelmassages of een frietkraam voor de deur. Alles waaruit blijkt hoe groot de waardering voor de klantcontactmedewerkers is!

Door je in te schrijven doe je mee met de challenges en maak je kans op mooie prijzen! Daarnaast is het een mooie manier om in verbinding te staan met andere deelnemende bedrijven en te zien hoe zij de klantcontactmedewerkers vieren!

Stap 1: meld je aan! Via onderstaand inschrijfformulier registreer je jouw team voor deelname. Ook is het een mooi moment om alvast na te denken wie je binnen jouw bedrijf wilt betrekken bij de organisatie, op welke manier jullie invulling gaan geven, en wat daar precies voor nodig is. Zorg er ook voor dat je via onze socials aangesloten bent! Tussen aanmelding en de start van de Nationale Klantcontact Week ontvang je regelmatig informatie en tips vanuit de organisatie, om je te helpen een fantastische week ervan te maken!

Linkedin

Instagram

Een goede manier om je team enthousiast te maken, is door ze te betrekken bij de invulling van de Nationale Klantcontact Week. Kijk voor inspiratie (voor verschillende budgetten!) op onze website, of kijk de challenges van 2023 terug op Instagram.

Een jury, die is samengesteld vanuit de CCMA en de hoofdsponsors, kijkt tijdens de NKW volop mee op de socials. De teams/bedrijven die naar onze mening de klantcontactmedewerkers het beste in het zonnetje zet, het creatiefste met de challenges aan de slag gaat en ons vak duidelijk centraal weet te stellen binnen de eigen organisatie kiezen wij op donderdagavond tot winnaars. Op vrijdag komt de jury langs om de prijs te overhandigen.

Met je deelname laat je ook jouw klantcontactmedewerkers blijken hoe belangrijk ze zijn en hoe gewaardeerd ze worden. Blije medewerkers zijn essentieel voor het succes van jouw bedrijf of organisatie. Door ook de directie goed en actief te betrekken in deze week geef je een extra sterk en positief signaal af. Daarnaast zijn er mooie prijzen te winnen en helpt deelname om het teamgevoel te versterken. Win-win dus!

De Customer Contact Management Association (CCMA) is er voor het delen van kennis en ervaringen en het verbinden van professionals in de Nederlandse klantcontact branche. Deze professionals zijn vaak leidinggevenden in klantcontact. Zij zijn juist degene die als geen ander weten hoe belangrijk het werk van alle klantcontactmedewerkers is voor klanten en de organisatie. Door deze week met elkaar groots te maken brengen we ons werk onder de aandacht en geven we de erkenning aan al die duizenden medewerkers in klantcontact.

Inschrijven voor NKW 2024

Schrijf je hieronder met jouw bedrijf in. In het berichtveld kun je jouw bedrijfsnaam en adresgegevens toevoegen. Wij nemen vervolgens contact met je op om jouw te helpen deze week tot een daverend succes te maken. Gedurende de voorbereidingen voor NKW plaatsen we de logo’s van de deelnemende bedrijven op onze website. Zodat iedereen kan zien welke bedrijven hun klantcontactmedewerkers in het zonnetje zetten.

"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Onze privacyverklaring is van toepassing.

Deelnemende bedrijven NKW 2024

ccma.nl © 2024